Chci zde mít svou reklamu
Home > Zpravodajství > informujeme vás > Čeští vozatajci se soustředili na blížící se Mistrovství světa

Čeští vozatajci se soustředili na blížící se Mistrovství světa

Ve dnech 7. a 8. srpna se na pardubickém dostihovém závodišti konalo závěrečné soustředění vozatajů, kteří se letos vypraví na Mistrovství světa jednospřežní a Mistrovství světa čtyřspřeží.

Již za 14 dnů, resp. ve dnech 15.- 19. srpna, bude v německém Riesenbacku hájit české barvy Jiří Nesvačil starší, který sice tradičně zapřahá čtyřspřeží, letos však vyjede s úplně novou sestavou. Jako teamový partner ho bude doprovázet Jaroslav Juráň, kterého jsme ještě vloni mohli vidět závodit s dvojspřežím, v letošním roce poprvé ho budou moci diváci vidět v roli vozataje čtyřspřeží. O měsíc později ve dnech 12.-16. září bude v portugalském Lezerias usilovat o cenné kovy trojice vozatajů, kteří splnili kvalifikaci na Mistrovství světa jednospřežní, a to Alena Brixová, Jan Exnar a Jaroslav Petřek.

Přípravy na tyto vrcholové soutěže jsou v plném proudu, a tak se naši reprezentanti zúčastnili závěrečného soustředění v Pardubicích, které bylo zaměřené především na trénink drezůry a parkuru. Oficiálním organizátorem tohoto tréninkového setkání je Česká jezdecká federace, která nominuje jezdce, kteří budou reprezentovat Českou republiku na mistrovství světa. Vedoucím závěrečného soustředění je člen komise spřežení, rozhodčí a vozataj v jedné osobě, pan Jaroslav Pavel, který bude jako vedoucí výpravy doprovázet české družstvo jednospřeží na mistrovství světa do Portugalska. Jako osoby nejpovolanější jsme se ho s předstihem zeptali na pár otázek:

Soustředění probíhá dva dny. Co všechno účastníky čeká?

Čtěte také:  Změna na pozici generálního partnera Velké pardubické. Otevírá se příležitost pro nová partnerství.

V úterý celý den probíhá trénink drezurních úloh, ve středu je pak první polovina dne zaměřená opět na drezuru a odpolední program se soustředí na trénink parkuru.

Takže soustředění je zaměřené především na nácvik drezurních úloh?

Toto závěrečné soustředění má vozataje připravit zejména na drezuru, protože to je nejnáročnější disciplína. Jako vstupní disciplína na mistrovství světa. Drezura velmi rozhoduje o tom, jaké pozice zaujmou jednotliví soutěžící pro následující maraton a závěrečný parkur. Od drezury a bodového zisku z ní se odvíjí to, jaký náskok získá účastník nad svými soupeři a leckdy právě drezura rozhodne o konečném pořadí jezdců.

Na co konkrétně kladete při takovém soustředění důraz?

Samozřejmě se nejvíce zaměřujeme na prvky, které jezdcům jdou nejméně, důraz klademe na proježděnost a velkou pozornost věnujeme celkovému předvedení drezurní úlohy.

Drezura a parkur však nejsou jediné disciplíny, které musí jezdec se svým koněm nebo koňmi absolvovat…

Třetí disciplínou je terénní zkouška neboli maraton. Ten je divácky nejatraktivnější, protože jezdci musí co nejrychleji projet několik různých technicky velmi náročných překážek umístěných v terénu. Na celkový bodový výsledek a umístění v soutěži má však největší vliv drezura a parkur, proto je toto soustředění zaměřené právě na tyto obtížné disciplíny.

Co rozhoduje o tom, kdo se bude moci takového mistrovství světa zúčastnit?

Jezdci museli splnit kvalifikační kritéria České jezdecké federace, která jsou dokonce přísnější než určuje Mezinárodní jezdecká federace (FEI). Vozatajové musí dosáhnout určitý počet trestných bodů v drezuře a zúčastnit se minimálně jednoho závodu v zahraničí. ČJF pak nominuje úspěšné jezdce jako reprezentanty ČR na mistrovství světa.

Čtěte také:  Prague PlayOffs jinak aneb Jak „Mazaný Filip“ režíruje parkurovou galashow v O2 areně

Jiří Nesvačil starší. Foto Šárka BělohlavováJiří Nesvačil starší. Foto Šárka Bělohlavová

Předchozí: Do Hořovic na Velkou i Malou cenu
Následující: SPČP Velká cena Ptýrova a extrémy? Dozvíme se o víkendu…
x

Mohlo by vás zajímat

Do jímky spadl kůň, hasiči na jeho vytažení potřebovali jeřáb

Do odpadní jímky v Opatově u Lubů na Chebsku spadl v neděli 9. prosince v podvečer kůň. Přivolaní hasiči museli rozebrat část žumpy, aby si zvětšili možnost přístupu ke zvířeti a získali dostatečný prostor pro záchranu. Zároveň bylo nutné odčerpat část obsahu jímky, jinak hrozilo, že kůň prochladne. Mezitím velitel ...